Η Search Magic αναλύει τις σημαντικότερες εξελίξεις του Google I/O 2025 και εξηγεί πώς επηρεάζουν το SEO
Η Search Magic, κορυφαίο SEO agency, εξετάζει διεξοδικά τις σημαντικότερες εξελίξεις που παρουσίασε η Google στο πρόσφατο Google I/O 2025 και αποκαλύπτει με ποιους τρόπους πρέπει να αναδιαμορφώσουν τη στρατηγική τους τα brands που επιδιώκουν να διατηρήσουν ή να ενισχύσουν την ορατότητά τους στις AI μηχανές αναζήτησης — αλλά και στη Google.
Οι τελευταίες αναβαθμίσεις της Google, με επίκεντρο το AI Mode, αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τη μηχανή αναζήτησης. Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν άμεσα, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
AI Mode, Gemini και αναζητήσεις χωρίς SERPs
Η Google παρουσίασε μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της: τη μετάβαση από τις παραδοσιακές σελίδες αποτελεσμάτων (SERPs) σε μια σύνθετη εμπειρία αναζήτησης μέσω του νέου feature AI Mode. Το AI Mode βασίζεται στο μοντέλο Gemini 2.5 και, προς το παρόν, έχει λανσαριστεί μόνο στις ΗΠΑ.
Πλέον, όταν οι χρήστες πραγματοποιούν μία αναζήτηση, αντί για τις κλασικές σελίδες αποτελεσμάτων με links, λαμβάνουν περιεκτικές AI-generated απαντήσεις, ενισχυμένες με χρήσιμους συνδέσμους, κάρτες προϊόντων και πληροφορίες από το Google Business Profile. Έτσι, συγκεντρώνουν όλα τα στοιχεία που χρειάζονται, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν scroll ή να επισκέπτονται πολλές σελίδες.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τα brands;
Σύμφωνα με την ομάδα της Search Magic, η νέα πραγματικότητα δεν επιτρέπει παθητική προσέγγιση στο SEO. Η αναζήτηση έχει γίνει υπερ-εξατομικευμένη, με 1-1 αποτελέσματα που διαμορφώνονται δυναμικά για κάθε χρήστη. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως:
Το ιστορικό αναζητήσεωνΗ αγοραστική συμπεριφορά
Οι προσωπικές προτιμήσεις και αποστροφές
Δεδομένα από εφαρμογές όπως Calendar, Gmail, Google Health κ.ά.
Η επιτυχία μιας SEO στρατηγικής εξαρτάται πλέον από βαθιά ανάλυση του κοινού-στόχου. Η αναζήτηση γίνεται περισσότερο συναισθηματική παρά ορθολογική. Νέες μάρκες θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες στο να αποκτήσουν brand awareness, καθώς το λεγόμενο AI bubble τείνει να ενισχύει brands που ήδη είναι γνωστά (φαινόμενο echo chamber).
Επιπλέον, εναλλακτικές μηχανές αναζήτησης, όπως το TikTok Search, το YouTube Search και το Pinterest, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία.
Η ποιότητα περιεχομένου είναι το "κλειδί"
Η απόδοση ενός brand σε αυτό το νέο περιβάλλον εξαρτάται άμεσα από:
Την ποιότητα και τη στόχευση του περιεχομένου
Τη θεματική συνέπεια και εξειδίκευση
Την ύπαρξη έγκυρων δεδομένων (αξιολογήσεις, αναφορές, authority links)
Τη στρατηγική ευθυγράμμιση με τις ανάγκες και την πρόθεση του χρήστη
Η αναζήτηση γίνεται προσωποποιημένη
Το AI Mode προσφέρει μια εμπειρία αναζήτησης βαθιά προσωποποιημένη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη της Google λαμβάνει υπόψη το ιστορικό, την τοποθεσία, τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά του χρήστη, προκειμένου να εμφανίσει διαφορετικές απαντήσεις στην ίδια ερώτηση για διαφορετικά άτομα.
Άρα, οι επιχειρήσεις πρέπει να:
Εστιάζουν σε συγκεκριμένα κοινά-στόχους
Προσδιορίζουν με σαφήνεια τι προσφέρουν
Δείχνουν στην AI γιατί αξίζουν να προτείνονται
Αν επιτύχουν αυτά τα βήματα, θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη της AI και κατά συνέπεια, μεγαλύτερη προβολή.
Νέα εμπορική διάσταση: Από το bidding στη συνάφεια
Το AI Mode φέρνει επίσης αλλαγές στον τρόπο προβολής προϊόντων. Οι απαντήσεις ενσωματώνουν δυναμικές κάρτες προϊόντων με:Τιμές
Διαθεσιμότητα
Εκπτώσεις
Αξιολογήσεις
Τοπικά στοιχεία
Και όλα αυτά χωρίς καμία επιπλέον ενέργεια από τον χρήστη.
Επιπλέον, εργαλεία όπως το ChatGPT προτείνουν προϊόντα βάσει περιεχομένου, όχι πληρωμένων διαφημίσεων. Η AI λειτουργεί πλέον σαν σύμβουλος του καταναλωτή, δημιουργώντας ένα νέο τοπίο ανταγωνισμού που δεν βασίζεται μόνο στο bidding.
Η πρόταση της Search Magic
Στην εποχή της AI-driven αναζήτησης, η Search Magic καλεί τα brands να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά SEO KPIs και να υιοθετήσουν μια νέα στρατηγική προσέγγιση.
Οι βασικές προτάσεις:
Αναπροσδιορισμός στόχων SEO και προσαρμογή στα νέα δεδομένα
Επένδυση σε περιεχόμενο φιλικό προς την AI: θεματικά συνεκτικό, καλά δομημένο, ενημερωμένο
Ενίσχυση του brand και της αξιοπιστίας του
Εμβάθυνση στην εμπειρία χρήστη: εστίαση στη συμπεριφορά, τα context signals και την πρόθεση πίσω από κάθε αναζήτηση
Όπως συνοψίζει η ομάδα της Search Magic:
«Η Google δεν αναζητά απλώς τη σωστή απάντηση. Αναζητά το πιο αξιόπιστο brand για να την προσφέρει.»
Σχετικά με τη Search Magic
Η Search Magic ιδρύθηκε το 2020, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, και εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων SEO (Search Engine Optimization). Στόχος της είναι να βοηθήσει επιχειρήσεις να αυξήσουν την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων τους και, στη συνέχεια, τις πωλήσεις και τους δυνητικούς πελάτες τους.
Μέσα σε μόλις δύο χρόνια από την ίδρυσή της, η εταιρεία κατάφερε να τριπλασιάσει τις πωλήσεις της και να διπλασιάσει το ανθρώπινο δυναμικό της.
Σήμερα, η ομάδα της Search Magic αριθμεί 8 άτομα – ανάμεσά τους SEO experts και copywriters – και εξυπηρετεί πάνω από 50 επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν δει εντυπωσιακή αύξηση σε επισκεψιμότητα και πωλήσεις.
Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται οι: “O farmakopoios mou”, “Mind Matter”, “LALAOUNIS” και πολλές άλλες.
Μάθετε περισσότερα στο https://searchmagic.io/