Η πρωτοβουλία αυτή εμπίπτει στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας βελτίωσης της σχολικής εμπειρίας, ενίσχυσης της συγκέντρωσης και προαγωγής της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Έρευνες σε 317 σχολεία έδειξαν ότι το 75% των διευθυντών παρατήρησε σημαντική βελτίωση στη συγκέντρωση των μαθητών, ενώ το 60% κατέγραψε πιο θετική ατμόσφαιρα στην σχολική κοινότητα.
Το 30% των σχολείων ανέφερε και αυξημένη ακαδημαϊκή απόδοση.
Παράλληλα, μειώθηκαν τα περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού και παρατηρήθηκε επάνοδος σε πιο παραδοσιακές μορφές διασκέδασης και επικοινωνίας στα διαλείμματα.
Οι αντιδράσεις απήρξαν μεικτές.
Αν και πολλοί μαθητές στην αρχή ένιωσαν αποστέρηση χωρίς την έλλειψη επαφής με τα κοινωνικά δίκτυα και την αδυναμία επικοινωνίας με την οικογένεια σε επείγουσες περιπτώσεις, οι περισσότεροι προσαρμόστηκαν και αναγνώρισαν τα οφέλη. Το εκπαιδευτικό προσωπικό, σε ποσοστό 67%, υποστήριξε την πολιτική, αναφέροντας μεγαλύτερη ηρεμία στην τάξη και αυξημένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στη διδακτική διαδικασία.
Η Ολλανδία αποτελεί πλέον παράδειγμα για άλλες ευρωπαϊκές χώρες που εξετάζουν μέτρα περιορισμούς των κινητών στο σχολικό περιβάλλον.
